Spamul pe email – mai putin in viitor

gmail unsubscribe buton
De cele mai multe ori cand ne facem cont pe un site/blog/retea de socializare/magazin online samd avem si optiunea de a bifa un email in care ni se cere sa ne abonam la serviciile informative ale acelui site (newsletter). Alteori nu ne mai intreaba nimeni si suntem abonati direct, fara voia noastra. Astfel ca, in scurt timp, casuta noastra postala electronica ajunge sa fie invadata de email-uri cu oferte si noutati nedorite.

Problema nu este asta, zic eu. Problema este ca de cele mai multe ori butonul de unsubscribe (renuntare abonament) nu functioneaza. Ori ne redirectioneaza catre pagini web nefunctionale, ori catre pagini functionale care ne anunta de dezabonare, dar de fapt nu se intampla nimic. Uneori le marcam ca si spam in disperarea noastra de a incerca sa scapam de aceste email-uri nedorite, dar cumva par sa treaca de filtrul antispam.

Si continuam sa primim aceleasi email-uri deranjante care ne umplu inbox-ul inutil. Doar eu stiu de cate ori am dat unsubscribe la newsletter-ul unui cunoscut magazin online. Dupa ce imi cumparasem un telefon, ei continuau sa ma bombardeze aproape zilnic pe email cu oferte la telefoane, uneori chiar la telefonul pe care il cumparasem.

Ei bine, aflati ca google ar putea avea o solutie pentru clientii ce utilizeaza serviciul lor de email, gmail. De curand, gigantul Google face niste teste cu o noua functionalitate in seriviul lor de mail electronic.
Un nou buton unsubscribe, independent de expeditorul email-ului, va aparea ca o sugestie pentru mesajele care nu au fost citite de ceva vreme si ignorate de catre destinatar.

Dupa cum puteti vedea si in printscreen-ul de mai sus, utilizatorul poate ignora butonul de dezabonare si poate alege sa primeasca in continuare acele mesaje informative, chiar daca nu le citeste.

Se pare ca aceasta functionalitate este inca in teste, astfel ca ea nu va fi disponibila tuturor utilizatorilor. Probabil limitarile sunt momentan regionale.
Inca nu se cunosc detalii despre cand va fi disponibila aceasta noua functionalitate, dar sper sa o vedem cat mai repede in inbox-urile noastre.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *