V2V – Masinile viitorului vor comunica intre ele

Departamentul Transporturilor din Statele Unite ale Americii, a lansat in dezbatere publica o serie de reguli care obliga producatorii de masini auto sa implementeze tehnologia V2V (vehicle to vehicle – autoturismele vor comunica intre ele) pe toate autoturismele ce vor fi asamblate in viitor pentru piata americana.

Tehnologia permite „comunicarea” intre masinile aflate in trafic pe o raza scurta, avand menirea de a evita accidentele si obstacolele pe care le-ar putea intalni soferii in timp ce conduc. Denumirea V2I (vehicle to infrastructure) se refera la tehnologia care permite masinii sa comunice cu infrastructura, adica vehiculul poate interfera cu semafoarele sau cu alte indicatoare, astfel incat soferul va sti daca se merita sa forteze culoarea verde, de exemplu.

Potrivit initiatorilor acestei legislatii, autoturismele trebuie „sa vorbeasca aceeasi limba”. Ca atare se vor stabili mesaje standardizate de catre autoritati si producatorii de automobile. In prezent, aceasta tehnologie este deja implementata de anumiti producatori auto, insa, ea functioneaza doar intre autoturismele facute de acelasi producator si doar in cazul unor anumite modele.

Oficialii americani considera ca o astfel de tehnologie este capabila sa elimine pana la 80% dintre accidentele provocate de starea drumului, aglomeratie, depasiri etc. De exemplu, un sofer ar putea avea informatii despre viteza de circulatie a celorlalti participanti la trafic. De asemenea, daca exista o portiune izolata de polei pe autostrada, masina care ia contact prima cu ea va transmite informatia celor din jurul ei astfel incat soferii ceilalti ar putea sa o evite. La fel s-ar putea intampla si cu gropile.

Ca atare, un sofer va avea o viziune la 360 de grade asupra tuturor lucrurilor care se intampla in jurul lui. Daca vrea sa intre in depasire, ar putea fi avertizat ca o alta masina ii vine cu viteza din fata si poate frana astfel incat sa evite impactul. Informatiile se transmit de la o masina la alta si de pana la 10 ori pe secunda. Vehiculele care contin deja sisteme automate de franare ar putea fi conectate, astfel incat, atunci cand se primesc semnale legate de un impact iminent, franele se vor activa singure

Ministrul american al Transporturilor, Anthony Foxx, a anuntat inca din 2014 ca are in vedere aceasta tehnologie. Acum cativa ani se vorbea, inclusiv in Romania, de implementarea unei tehnologii bazate pe o cartela SIM care in momentul impactului unui autoturism, Sistemul National Unic Pentru Apeluri de Urgenta (112) ar primi un apel, iar masina implicata in accident ar urma sa fie localizata pentru ca pasagerii sa primeasca primul ajutor in cazul in care acestia nu ar putea chema salvarea singuri. Acest sistem nu a fost implementat nici pana acum si aceeasi soarta ar putea sa o aiba si V2V.

Sursa
Sursa imagine essetek.com

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *